На кафедрі журналістики, реклами та зв’язків з громадськістю Вінницького педуніверситету проходять обговорення змін до освітньої програми та навчального плану підготовки бакалаврів журналістики. Робоча група провела зустріч з роботодавцями – представниками мас-медіа, де вже працюють випускники, і тими, які готові приймати на практику з майбутнім працевлаштуванням.
Під час дискусії прозвучали побажання, зауваги щодо осучаснення освітньої програми, навчального плану підготовки майбутніх працівників ЗМІ, набуття нових фахових компетентностей та програмних результатів навчання.
В онлайн-конференції взяли участь: Таміла Смаглюк, шеф-редактор ток-шоу (телеканал «Прямий»), Yuriy Zhupanov, заступник шеф-редактора 5 каналу, Марія Супрун, редакторка продакшину телеканалу «ВІТА», Ірина Вдовиченко, головна редакторка філії АТ «НСТУ» Вінницька РД «ВІНТЕРА», Віта Дем'янюк , головний спеціаліст з питань комунікацій та зв’язків з громадськістю відділу організаційної роботи Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, Анна Мельниченко, випусковий редактор програми «Новини» на телеканалі «Правда Тут», Олександра Орлова, журналістка телеканалу «ДОМ».
Гарант освітньої програми, доц. Віталій Гандзюк розповів про особливості підготовки бакалаврів журналістики у Вінницькому педуніверситеті. Зауважив, що у ЗВО готують універсальних журналістів, які можуть працювати у редакціях різних видах ЗМІ. На кафедрі кваліфікований викладацький склад, хороша матеріально-технічна база. Практико-орієнтоване навчання передбачає, що студенти оволодівають знаннями та шліфують професійну майстерність не тільки в аудиторіях, але й безпосередньо на практиці.
Учасникам засідання було презентовано зміни до освітньо-професійної програми Журналістика, які, за словами гаранта ОП, зумовлені необхідністю узгодження зі Стандартом вищої освіти за спеціальністю 061 Журналістика для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, який було затверджено МОН у 2019 році, а також кількома чинниками, які виявилися в процесі реалізації навчального плану, розробки робочих програм навчальних дисциплін та проведення практичної підготовки впродовж кількох останніх років.
Під час дискусії прозвучали конструктивні пропозиції від роботодавців щодо оптимізації певних компонентів освітньо-професійної програми, доповнення до розділів «Програмні компетентності» та «Програмні результати навчання».
Марія Супрун наголосила на важливості опановувати новими знаннями, навичками, технологіями, висловила побажання увести до навчального плану дисципліну «Діджитальна журналістика», аби здобувачі навчилися створювати інформаційний мультимедійний продукт у відповідності від потреб споживачів цільової аудиторії; поглибили свої знання у роботі з новинними платформами, вміли працювати з джерелами інформації, текстами, візуальним контентом, механізмами просування та монетизації контенту, знали принципи роботи з найбільшим відеохостингом інтернету та найефективніші інструменти віддаленої роботи журналіста. Курс буде корисний як для тих, хто хоче зробити зі своїх соціальних мереж справжній інформаційний ресурс, так і для тих, хто мріє працювати у міжнародних медіа.
Юрій Жупанов схвально відгукнувся про ініціативу кафедри запровадити вивчення вибіркової дисципліни «Медіабезпека», яка вивчає правила безпечного поводження в інформаційному середовищі мас-медіа.
Таміла Смаглюк зауважила, що в умовах воєнного часу дуже важливо, щоб аудиторія була медіаграмотною, тобто вміла аналізувати, критично оцінювати інформацію у різних типах ЗМІ, розуміла як медіа функціонують у суспільстві та який вплив вони мають. Бути медіаграмотним означає бути спроможним знайти те, що ми шукаємо, вибрати те, що нам потрібно, й визначити, наскільки надійна ця інформація. Відтак, доречною у навчальному плані є дисципліна «Медіаграмотність».
Віта Дем'янюк зазначила, що ми нині живемо в сучасному світі інформаційних технологій і безперервній інформаційній «атаці». Так чи інакше, це збагачує кругозір та допомагає бути в курсі новин, адаптуватися до змін. Але часто новини можуть бути предметом маніпуляцій. Тому майбутнім журналістам варто навчитися перевіряти факти та твердження, які викликають сумнів, на точність та правдивість. Отже, «Фактчекінг» – ще одна важлива дисципліна, яку варто запровадити для опанування у ЗВО.
Анна Мельниченко та Ірина Вдовиченко завважила, що значущим аспектом викладання більшості фахових курсів має стати іноземна мова, а також запропонували збільшити кількість кредитів на вивчення іноземної мови за професійним спрямуванням.
Практична орієнтованість освітнього процесу, за словами учасників дискусії, є важливою складовою якісної підготовки майбутніх бакалаврів журналістики. Адже тільки теоретичних знань, які отримують студенти в аудиторіях замало, необхідно закріплювати їх у центрах компетенцій і на практиці у медіа-корпораціях, які використовують в своїй діяльності елементи конвергентності.
Робоча група, яка працює над оновленням освітньої програми, врахує озвучені під час онлайн-конференції слушні пропозиції та побажання.
Коментарі
Дописати коментар