Круглий стіл: обговорювали зміни до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів журналістики

 На кафедрі журналістики, реклами та зв’язків з громадськістю Вінницького педуніверситету відбулося засідання круглого столу, на якому зі здобувачами обговорювали зміни до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів журналістики.

Гарант освітньої програми, доцент кафедри Віталій Гандзюк запропонував до розгляду пропозиції щодо оновлення навчального плану та змісту освітньої програми. Він висловив переконання, що конкурентоспроможним здатний бути освічений журналіст, який чітко розуміє й бездоганно виконує свої професійні функції та соціальні ролі, прагне до постійного саморозвитку, який має харизму, фахові здібності, уміння та навички, творчий підхід до вирішення завдань, професійне покликання, високі моральні якості, творчий стиль мислення.

Журналіст, який орієнтується на найвищі досягнення у своїй професії, прагне стати кращим серед рівних, виявляє здатність до високої якості і ефективності своєї діяльності, в сучасних умовах може витримати професійну конкуренцію.

Участь в дискусії взяли, зокрема, здобувачі Анастасія Харчилава, Анастасія Тагамлицька, Ольга Крикун, Олександра Сироватко, Михайло Данчевський, Дмитро Бондар, Сніжана Діхтярук, Оксана Леончук,Юлія Бутирська, Оксана Пуздрановська, які у своїх виступах наголосили на тому, що оновлену робочою групою освітню програму адаптовано до нових умов медіаринку, вона виходить за межі так званої формальної освіти змістовно, і водночас дуже насичена.

Присутні відзначили, що в університеті дають хорошу теоретичну базу. Набір теоретичних дисциплін, які мають місце у навчальному плані, покликаний розширити кругозір майбутнього журналіста та розвинути його аналітичні здібності. Однак за роки навчання, які припали на пандемію «COVID-19» та воєнне лихоліття майже не було можливості для повноцінної практичної підготовки. Більшість занять відбувалися в онлайн-режимі. Рятувало ситуацію те, що в контексті викладацького складу на кафедрі здебільшого працюють журналісти-практики, які навчали хоч і дистанційно, але реальним речам.

Анастасія Харчилава зауважила, що для якісної підготовки фахового медійника потрібно багато практики. Майбутніх бакалаврів мають навчити працювати перед мікрофоном, володіти технікою, робити радіо та телесюжети, писати статті у друковані ЗМІ, верстати журнали, вести свої інтернет-проекти, знімати документальні фільми. Кожен здобувач повинен спробувати себе у ролі продюсера, режисера, оператора, звукорежисера, телеведучого.

Оксана Пуздрановська теж звернула увагу на те, що сучасні ЗМІ потребують універсальних журналістів, які б володіли усім можливим інструментарієм: писати тексти, знімати, монтувати відео, фотографувати, обробляти світлини у спеціальних програмах, працювати зі звуком, розміщувати матеріали на ресурсах тощо.

Добре було б увести до навчального плану дисципліну «Мобільна журналістика», щоб вміти створювати інформаційний мультимедійний продукт за допомогою мобільних пристроїв; «Медіабезпека», аби знати правила безпечного поводження в інформаційному середовищі мас-медіа, «Фактчекінг», щоб навчитися перевіряти факти та твердження, які викликають сумнів, на точність та правдивість.

Ольга Крикун висловила побажання, щоб частіше на заняття читати гостьові лекції запрошували відомих журналістів.

Гарант ОП запевнив, що пропозиції здобувачів будуть враховані під час удосконалення освітньої програми та контенту її компонент, а в університеті й надалі будуть створюватися умови, що передбачають творчу атмосферу і середовище, максимально наближене до виробничо-професійного.











Коментарі