Обговорення ОПП на кафедрі журналістики, реклами та зв’язків з громадськістю

Обговорення змін до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів журналістики з випускниками відбулося у режимі онлайн-конференції на кафедрі журналістики, реклами та зв’язків з громадськістю Вінницького педуніверситету 9 лютого 2023 р. Гарант ОП, доц. Віталій Гандзюк, завідувач кафедри, доц. Володимир Каленич презентували пропозиції робочої групи щодо оновлення навчального плану та змісту освітньої програми згідно зі Стандартом вищої освіти за спеціальністю 061 Журналістика.
Участь в онлайн-дискусії взяли: Світлана Пашенько, генеральний директор ТРК «Вінниччина», Світлана Герасимюк, заступник головного редактора МКП ІТА-ВІТА, редактор ранкового шоу «Світанок», Світлана Наконечна, заступник редактора районної газети «Ямпільські вісті», Світлана Гарматюк, технічний редактор, перекладач юридичної фірми «Джі-лігал» (Київ), Діана Колесник, кореспондентка служби новин філії АТ «НСТУ» Хмельницької РД, Ольга Крупко, секретар селищного голови, спеціаліст з комунікацій Смолінської селищної ради Кіровоградської області, Юлія Ковалишена, журналіст, фахівець з виробництва регіонального контенту філії АТ «НСТУ» Вінницька РД «ВІНТЕРА», Віта Приймак, відеограф, режисер, сценарист, блогер, Ліна Корнилюк, методист КЗ «Центр культури та дозвілля» Немирівської міської ради, авторка та ведуча Інтернет-новинарні «НЕМИРІВ.UА».
Насамперед говорили про роботу журналістів під час війни, зокрема, про проблему психологічного виснаження і тривоги. Усі дійшли думки, що до навчального плану варто увести практичний курс «Психологія в умовах війни», щоб майбутні медійники були підготовлені та знали, як подолати стресові стани та чому важливо створювати надійне коло взаємопідтримки під час роботи в зонах бойових дій та на звільнених територіях; як знайти сили і не втратити здоровий глузд; опанували правила і практики, які дозволяють навчитися спокійніше сприймати ситуацію і цим зберегти фізичне здоров’я та душевну рівновагу.
Чимало уваги у дискусії приділили питанню підготовки універсального журналіста, адже світ вимагає, щоб репортер був фахівцем, який вміє фотографувати якісно навіть на телефон, знімати відео, писати текст, озвучувати його, монтувати і публікувати на відповідному ресурсі. У наш час аудиторія «живе» переважно в Інтернеті, а тому воліє не просто читати і уявляти собі те, про що йдеться у публікації, вона хоче бачити картинку, і завдання журналістів – дати цю візуалізацію.
Сучасні працівники медіа нині активно користуються соцмережами, які часто є джерелом інформації. Проте, легкість і доступність пошуку, поширення інформації не завжди передбачають її якість та достовірність. Наскільки легко здобути популярність завдяки соціальним мережам – настільки ж легко можна втратити авторитет, який заслужений роками. Відтак перспективним є вивчення здобувачами вищої освіти правил використання і поширення інформації у соціальних медіа, дотримання журналістських стандартів, професійної етики. Для цього в нагоді можуть стати курси з верифікації даних в Інтернеті та факт-чекінгу.
Йшлося під час зустрічі й про те, що важливим чинником у професійній діяльності є комунікативні навички, креативність, переконливість, вміння працювати в колективі, а також знання мов – української та іноземних, історії та культури України, патріотизм. Не завадило б здобувачам журналістської освіти оволодіти вміннями висвітлювати конфліктно-чутливі теми, а також основами тактичної медицини.
Прозвучала пропозиція внести зміни, які стосуються організаційних особливостей освітнього процесу, спрямованих на удосконалення фахових компетентностей, а саме: перерозподіл кількості кредитів між різними змістовними компонентами; уточнення форм контролю; уточнення назв освітніх компонентів, приведення їх у відповідність до сучасного змісту кожної дисципліни.

Коментарі